London Eye m.m.

Lørdagen startede med morgenmad på hotellet. Der er en rigtig god buffet med alt fra yoghurt til pølser, så vi blev godt mætte.

Herefter tog vi med metroen ind til London Eye, som er et stort pariserhjul, hvor man står i nogle store “kapsler”. Hjulet er 125m højt og det tager 30 min at komme hele vejen rundt. Der var rimelig mange mennesker, men det tog ikke ret lang tid, før vi var igennem køen og på vej op i hjulet. Det var lidt overskyet på dagen, men vi kunne alligevel se ret langt. Vi fik også taget nogle gode billeder deroppe fra.

London Eye i baggrunden. Der kan være ca. 20 personer i hver kapsel.

House of Parliament og Big Ben

Bagefter gik vi over på den anden side af Themsen og fik set Big Ben inden vi gik tilbage og fik frokost på en Subway. Her så vi en sushi restaurant, som vi nok besøger på et senere tidspunkt.

Herefter gik turen med metroen videre til Science Museum hvor der heldigvis ikke var nogen kø. Det var gratis at komme ind og der var rigtig mange mennersker derinde. Og så var det meget varmt. Vi fik set de forskellige udstillinger som vi syntes lød spændende og så tog vi metroen hjem igen.

Kommandomodul fra Apollo 10 missionen til månen

Om aftenen havde vi aftalt at vi allesammen skulle ud og spise sammen på en resturant. Så vi var 10 personer der mødtes på Covent Garden station og heldigvis var det ikke et problem at få et bord på en nærliggende restaurant. Maden var god og vi fik snakket og skålet. Deres desserter var helt fantastiske.

Herefter gik vi på pub og fik et par øl. Men vi fandt ud af at pubbene i London altså lukker klokken 23.00, og der var vi ikke lige klar til at skulle hjem. Så os og Thomas og Lisa gik videre og fandt en rigtig stemningsfyldt bar som havde åbent til 00.00, så vi lige kunne få snakket lidt mere. Da denne bar også lukkede gik vi hvert til sit og fik fat på en taxi der kunne køre os hjem til hotellet (for metroen lukker mellem 00.00 og 00.30).